Rail Nation

środa, 27 marca 2013

Helmut w Białymstoku

Śnieżna pocztówka z Białegostoku, na pożegnanie zimy. Na semaforach sygnał stój. Na torze stoi lokomotywa ET22.  Jest to ciężka elektryczna lokomotywa towarowa, produkowana w latach 1969–1989 w zakładach Pafawag we Wrocławiu. Przez maszynistów i miłośników kolei bywa nazywana „bykiem”, "rekinem" lub „helmutem”. 

Elektrowóz ET22 mimo swojego towarowego przeznaczenia (może prowadzić pociągi towarowe o masie do: 2700 ton z prędkością 80 km/h i  3150 ton z prędkością 70 km/h) jest stosowany także w przewozach pasażerskich. Przy masie pociągu do 700 ton może on być ciągnięty z maksymalną prędkością konstrukcyjną elektrowozu wynoszącą 125 km/h. W ruchu pasażerskim lokomotywa ET22 najczęściej wykorzystywana jest w pociągach REGIO, interREGIO. 3 marca 2012 lokomotywa ET22-1105 prowadząca pociąg spółki Przewozy Regionalne brała udział w katastrofie kolejowej pod Szczekocinami.



dobry optyk Katarzyna Jędrzejczak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...