Ciężko powiedzieć czy to dużo czy mało jak na wagon. Moim zdaniem wnętrze wyglądało na dośc zużyte i wysłużone. Jak na wytwór fabryki Cegielskiego założonej w 1846 roku to chyba całkiem nowoczesny produkt. Ciekawe kto w tej fabryce zajmował się projektowaniem wnętrz. W tym historycznym wagonie znalazłem kolejną perełkę mówiącą o tym jak PKP dostosowuje się do współczescości. Regulamin o ochronie porządku na kolejach uzytku publicznego z roku 1962 (sic).
W regulaminie odnajdujemy sformułowania takie jak ustęp (w znaczeniu toaleta), adapter, czy urządzenia grające.
Przejażdżka Interregio to gratka dla miłośników staroci. Na ścianach wagonów, lekcja historii w cenie biletu. Nic tylko jeździć i podziwiać zabytki techniki.
Muzeum w cenie biletu jest fajne, tylko czy ja kutwa zamawiałem ekspozycję muzealną przy kasie? Fajnie gdybyśmy takie linie muzealne mieli, ale nie wszytskie w całym kraju..
OdpowiedzUsuńPierdolisz panie, za przeproszeniem. Wiele środkowoeuropejskich zarządów dalej używa wagonów z tych lat. Jakie więc masz kontrargumenty?
OdpowiedzUsuńPS. Wagony użytkowane przez PKP IC są niewiele lepsze, tylko mały % to są wagony zbudowane w ostatniej dekadzie.
Kontrargumenty? Tabor nie musi być nowy ale powinien być zadbany i eksploatowany w taki sposób aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom.
OdpowiedzUsuńJako kolejne argumenty o złym stanie taboru PR pokazuje 2 inne posty:
http://pociagdokolei.blogspot.com/2012/07/przewozy-regioalne-w-niebezpieczenstwie.html
http://pociagdokolei.blogspot.com/2012/06/przywilej-jazdy-cmk-5-z.html
Przewozy regionalne mają stary, wysłuzony i niezadbany tabor. Ot co.
20 ponad lat to jeszcze młody wagon .
OdpowiedzUsuń