KDP czyli Koleje Dużych Prędkości ostatnio kojarzą się głównie z zakupem składów Pendolino. Same pociągi to jednak nie wszystko. Żeby Pendolino mogło szybko pojechać potrzebuje odpowiednio przygotowanych torów. Bardzo ważny jest profil trasy czyli m.in. promienie łuków czy zmiany poziomu. Wiadomo, że im bardziej płaska i mniej kręta trasa tym szybciej można jechać. Zobaczcie jak projektowano najszybszą linię kolejową w Polsce. Linia Kolejowa nr 4, Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie czyli Centralna Magistrala Kolejowa. Film nieco trąci komunistyczną propagandą ale mimo to warto go obejrzeć, choćby ze względu na maszyny stosowane w tamtych czasach. Mowa nie tylko o maszynach budowlanych ale też maszynach liczących wspomagających projektowanie.
Kolej z perspektywy samotnego pasażera.
Podróże niecodzienne scharakteryzowane niebywałym Pociągiem Do Kolei
czwartek, 20 lutego 2014
Najszybsza linia kolejowa w Polsce: historia powstania CMK
KDP czyli Koleje Dużych Prędkości ostatnio kojarzą się głównie z zakupem składów Pendolino. Same pociągi to jednak nie wszystko. Żeby Pendolino mogło szybko pojechać potrzebuje odpowiednio przygotowanych torów. Bardzo ważny jest profil trasy czyli m.in. promienie łuków czy zmiany poziomu. Wiadomo, że im bardziej płaska i mniej kręta trasa tym szybciej można jechać. Zobaczcie jak projektowano najszybszą linię kolejową w Polsce. Linia Kolejowa nr 4, Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie czyli Centralna Magistrala Kolejowa. Film nieco trąci komunistyczną propagandą ale mimo to warto go obejrzeć, choćby ze względu na maszyny stosowane w tamtych czasach. Mowa nie tylko o maszynach budowlanych ale też maszynach liczących wspomagających projektowanie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz